Wat ons drijft: Goed genieten

gg-v2Consumenten ervaren snacken als een welkome onderbreking van de dagelijkse routine. Tegelijkertijd worden ze wel steeds kritischer over wat ze in hun mond stoppen. Ze willen weten wat ze eten en weten dat het verantwoord is. 

Bij Royaan staat Goed Genieten centraal, waarmee we snacken lekkerder, beter, leuker en makkelijker willen maken. Goed Genieten staat voor werken met de beste ingrediënten en met betrokken leveranciers. Voor smaakvolle en eerlijke snacks, waar consumenten onbezorgd en met een goed gevoel van kunnen genieten.

 

Regie in de kalfsvleesketen

Royaan verwerkt in een deel van haar producten kalfsvlees. Aan al ons vlees stellen we de hoogste kwaliteitseisen. Bij de inkoop staan ketentransparantie, duurzaamheid en dierenwelzijn centraal.Royaan werkt alleen met leveranciers die volledig openheid van zaken willen en kunnen geven over de herkomst van de dieren en de stappen in de keten die het vlees doorloopt. We hebben daarom een film hiervan gemaakt. Onze kalfsvleesketen is exemplarisch voor de manier waarop Royaan wil werken.

Wat gebeurt er met ons afval?

Royaan streeft ernaar om zoveel mogelijk afval een nieuwe bestemming te geven. Ruim 95% van ons afval wordt gerecycled.

Zo wordt ons plantaardig organisch afval verwerkt in diervoeding en wordt ons dierlijk organisch afval (cat3 organisch en niet-GMP) omgezet in energie middels biovergisting. Voor deze afvalsoorten heeft Royaan nu een volledig gesloten cyclus bereikt. De afvalstromen papier, karton, plastic en hout worden gescheiden ingezameld en door erkende verwerkingsbedrijven gerecycled.

Royaan Groep gebruikt op jaarbasis circa 550 ton papier. Een structureel deel hiervan bestaat uit gerecycled papier en karton. Ons beleid is erop gericht om dit aandeel stap voor stap te vergroten binnen de functionele kaders van de bedrijfsvoering.

Het nieuwe eten volgens Royaan

Royaan trekt geregeld samen op met haar klanten (cocreatie) en vooruitstrevende leveranciers om invulling te geven aan de strategie ‘snacken opnieuw ontdekken’.Hierbij ontwikkelen we nieuwe producten die aansluiten op de veranderende consumentenvraag naar gezondere, duurzaam geproduceerde alternatieven voor de traditionele snack.

Snacks zijn relevanter dan ooit en de klassieke eetmomenten op een dag vervagen. Snacks zijn niet langer meer ongezonde tussendoortjes, maar eigenlijk ‘mini-maaltijden’ die gedurende de dag worden gegeten. Eten wordt snacken en snacken wordt eten.” Wij zijn ervan overtuigd dat er een groeiende markt is voor eerlijke en smakelijke snackproducten.